مراحل تولید گچ ساختمانی و صنعتی

گچ، از جمله مصالح تخصصی ساختمانی است که در مواردی نظیر پوشش دیوارها و سطوح، پرداخت و نماسازی داخلی ساختمان و موارد مشابه کاربردهای فراوانی دارد.
اولین گام برای تولید گچ در کارخانه های صنعتی، تامین ماده اولیه آن است. سنگ گچ، ماده اولیه مورد نیاز برای واحدهای صنعتی تولید کننده پودر گچ است. شرکت گچ رازی سمنان دارای یکی از غنی ترین معادن سنگ گچ ایران بوده و از این لحاظ کاملا مستقل می باشد.
فرایند تولید گچ سفید کاری ، میکرونیزه و قالب سازی
در مرحله ی اول ، سنگ گچ مرغوب، پس از تشخیص و تایید خلوص توسط واحد کنترل کیفیت، وارد دپوی کارخانه می شود. تولید با فرایند خردایش سنگ آغاز می گردد و سنگ گچ در آسیاب چکشی یا کراشر ( سنگ شکن ) تا ایجاد دانه بندی مناسب، خرد شده و سپس سرند می شود. قطعات خرد شده بر اساس اندازه، جداسازی شده و به سمت کوره هدایت می گردد.
سنگ گچ در کوره های دوار به مدت تقریبی 45 دقیقه در دمای تقریبی 160 درجه سانتیگراد پخته می شود .
بعد از انجام مراحل پخت ، سنگ گچ به سیلوی دم پخت رفته و بعد از آن وارد آسیاب می شود .
در این مرحله سنگ گچ پخته شده توسط آسیاب های مخصوص نرم و پودر شده و جهت دانه بندی مجدد سرند می شود .
در این زمان سنگ گچ خرد شده به دوقسمت تقسیم میشود . یک قسمت از محصول در کیسه هایی با اوزان متفاوت بسته بندی شده و یه عنوان گچ سفیدکاری به بازار فروش فرستاده می شود و قسمت دیگر آن وارد دستگاهی به نام سپراتور یا جداکننده میشود .
عملکرد سپراتور به این صورت است که با توجه به کالیبراسیون آن ، دانه های گچی تا اندازه خاص بازگردانده می شوند . با توجه به دانه بندی مورد نیاز می توان با استفاده از سپراتور پودرهای میکرونیزه ای با دانه بندی یا مش 100 الی 200 تولید نمود .
گچ قالب سازی یکی از انواع گچ های تولیدی در کارخانه گچ رازی سمنان می باشد که برای تولید آن از گچ میکرونیزه استفاده میشود .
به این صورت که در مرحله آخر با انجام فرایند اضافه و افزودن متریال خاص تبدیل به گچ قالبسازی میشود
استحکام بالاتراین محصول و دانه بندی ریزتر آن نسبت به گچ ساختمانی یکی از دلایل استفاده از این کالا برای تولید قالب می باشد .
این محصول در بسته بندی های 30 و 40 کیلویی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود

اینک مفتخریم که به لطف الهی با بهره برداری از فناوری مدرن و تلاش نیروی انسانی متعهد و متخصص، تولید کننده برترین کیفیت گچ در منطقه سمنان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع گچ ساختمانی، کاربرد و قیمت آن، با ما تماس بگیرید ..